Wat kan je als bedrijf concreet doen om meer jongeren en kinderen te inspireren naar STEM? En hoe doe je dat?

Maak je voorstel zo concreet mogelijk aan de hand van deze checklist.
Check

Wie wil je bereiken?

Ga je voor lokale jongeren, scholen, ouders of wil je heel Vlaanderen of België aanspreken?

Check

Wat is de impact op budget, mensen, middelen?

Wie moet welke taak opnemen om het project uit te rollen? Denk van bij de start na over hoe je zoveel mogelijk mensen als ambassadeurs kan betrekken bij het project.

Check

Hoe ga je succes meten?

Aantal deelnemers, aantal contactmomenten, kwalitatieve feedback van deelnemers, etc.

Check

Overweeg je een partnership van Da’s Geniaal/C’est Génial om ook van elkaar te leren?

Elke organisatie of bedrijf in het partnerschap is verschillend en draagt zijn deel van de puzzel bij ons gemeenschappelijk en maatschappelijk doel te bereiken: meer jongeren warm maken voor STEM, met een bijzonder aandacht voor meisjes en kinderen uit kwetsbare groepen. Bedrijven bieden een inkijk in boeiende jobs in STEM, non-profitorganisaties zorgen ervoor dat we de taal van jongeren spreken en inclusief werken. De samenwerking tussen de diverse stakeholders uit profit en non-profit organisaties versterkt het inhoudelijke programma evenals het enorme bereik.

Check

Welk instrument kies je?

Ga je voor gastlessen en/of een (virtueel) bedrijfsbezoek? 

Blijf op de hoogte van dit project!